.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار مازندران: امدادگری افتخاری بزرگ است

شمال نیوز: استاندار مازندران در آيين رژه موتوري ناوگان امدادي جمعيت هلال احمر استان که با مشارکت دستگاه های اجرایی عضو مدیریت استان، به مناسبت هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي برگزار گردید، گفت: با توجه به شرايط طبيعي و وضعيت حادثه خيزي استان مازندران اجراي برنامه هاي آموزشي و فرهنگ سازي به موازات اقدامات زيرساختي جهت ارتقاي توانمندي هاي امدادي از ضروريات است.

به گزارش شمال نیوز از روابط عمومي جمعيت هلال احمر مازندران دكتر ربيع فلاح جلودار افزود: نامگذاري يك هفته به عنوان هفته كاهش اثرات بلاياي طبيعي در حقيقت تلاش براي فرهنگ سازي و برنامه ريزي و همچنين تمرين مشاركت دستگاههاي ذيربط به منظور كاهش خسارات ناشي از وقوع حوادث طبيعي است.

وي با تقدير از خدمات جمعيت هلال احمر در عرصه هاي مختلف گفت: ارتقاي توانمندي و كارامدي جمعيت هلال احمر به عنوان مهمترين سازمان امدادرسان باعث اطمينان خاطر شهروندان و افزايش ضريب امنيت در مقابله با حوادث خواهد شد.

دكتر فلاح جلودار تصريح كرد: همه دستگاههاي اجرايي بايد همانند جمعيت هلال احمر در مقوله كاهش اثرات بلاياي طبيعي مشاركت مسوولانه داشته باشند.

استاندار مازندران با تاكيد بر ضرورت اقدامات زيرساختي نرم افزارانه در مقوله كاهش اثرات بلاياي طبيعي گفت: بسياري از كشورها نظير ژاپن آموزش هاي كاربردي و زيرساختي مديريت بحران و چگونگي مقابله با حوادث را از مدارس و حتي از مهدهاي كودك شروع كرده اند كه اين مهم مي تواند تجربه خوبي براي كشور ما باشد.

استاندار مازندران در پايان امدادگري را افتخاري بزرگ دانست و تصريح كرد: پاداش اين خدمت مهم  يقينا نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.

وي افزود: امدادگران فرشتگان نجات هستند كه بدون هيچگونه چشمداشتي خدمات مورد نياز را به همنوعان ارائه مي دهند.

مازندران حائز رتبه اول در امدادرسانی در کشور شد

در ادامه اين مراسم مهدي ولي پور،مديرعامل جمعيت هلال احمر مازندران نيز با ارائه گزارشي از تحولات زيرساختي در جمعيت هلال احمر استان در دوسال گذشته گفت: افزايش پايگاههاي امدادونجات جاده اي از 11به 33پايگاه، نوسازي 100درصدي ناوگان امدادي، استقرار يك فروند بالگرد امدادي و يك دستگاه اتوبوس آمبولانس پيشرفته، اهتمام ويژه به آموزش هاي امدادي و تربيت نجاتگر و امدادگر مجرب  و ارتقاي اين شاخص از 630 امدادگر و نجاتگر به 2760نفر و همچنين فعال سازي خط سراسري 112نداي امداد، افزايش سطح مساحت انبارهاي امدادي از 4200مترمربع به 8هزارمتر مربع، برگزاري بيش از 1800دوره آموزش با برخورداري40هزارنفر، تهيه و پخش 72برنامه تلويزيوني و 62برنامه راديويي، اجراي طرح ملي امداد و نجات به صورت پايلوت در ساري با تهيه 100هزار نسخه پرسشنامه و 30هزار كيف امدادي،تهيه و توزيع 400هزار بروشور و بسته اطلاع رساني در طرح هاي نوروزي و راهنمايي مسافرين تابستانه،و امضاي تفاهمنامه همكاري با دستگاههاي مختلف اجرايي استان از جمله اقدامات جمعيت هلال احمر استان در اين راستا بوده است.

وي با اشاره به رتبه نخست هلال احمر مازندران در امدادرساني به مسافرين تابستانه گفت: در اجراي طرح تابستانه، جمعيت هلال احمر استان مازندران با انجام 1807 فقره عمليات امدادونجات رتبه نخست را در كشور به خود اختصاص داد.

به گفته ولي پور استانهاي اصفهان با 1553 فقره و استان سمنان با 569فقره عمليات امدادونجات در جايگاه دوم و سوم قرارگرفتند.
وي گفت: طرح تابستانه امدادونجات از برنامه هاي سراسري جمعيت هلال احمر مي باشد كه با هدف امدادرساني به مصدومان حوادث جاده اي و ساحلي و كاهش تلفات و آسيب هاي ناشي از اينگونه حوادث اجرا مي شود.

.مديرعامل هلال احمر استان با تاكيد بر نقش موثر فرهنگ سازي و آموزشي گفت: ضمن تقدير از تعامل همه رسانه ها از همه دست اندركاران رسانه ها در استان انتظارداريم به امر مهم و زيرساختي آموزش اهتمام بيشتري داشته باشند.

گفتني است استاندار مازندران در ادامه اين مراسم ضمن بازدید از توانمندی ها ، تجهيزات و يگانهاي امدادي جمعيت هلال احمر از رژه موتوری ناوگان امدادی جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه های اجرایی عضو مدیریت بحران استان دیدن كرد. /ف


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.